Least satisfied customers in the premium segment

  • Im Artikel geht es um die Zufriedenheit mit der Kauferfahrung. Also Preis, Verfügbarkeit, Wissensstand des Verkäufers etc und auch nur auf den US Markt bezogen.
    Genesis verkauft in den USA nicht mal in allen Staaten und Leute die wirklich einen wollen, müssen teilweise tausende Meilen zum Händler fliegen und auf eigener Achse zurück.
    Da wär ich jetzt auch nicht gerade begeistert drüber.
    Der Wert ist also mit Vorsicht zu geniessen.

  • Nur der Vollständigkeit halber, bzw. um die Schlagzeile differenziert zu betrachten:


    The Electric Knowledge Gap


    Elsewhere, the study found that people who bought internal combustion vehicles were much more satisfied than those bought electric vehicles. In the mass market segment, ICE buyers rated their experience as deserving 848 points out of 1,000, whereas EV buyer rated their experience at just 790. The disparity was smaller in the premium segment (ICE 866, EV 831), but the overall trend was the same.


    In addition to the high prices of EVs, the buying experience for EV owners is generally as less satisfying. The novelty of the technology means that many dealer employees are still learning the ins and outs, and customers want more help installing chargers, learning how to charge, and understanding the maintenance schedule of their new vehicles.


    “Buyers of ICE vehicles don’t need to be taught how to put fuel in the gas tank,” Sutton said. “But salespeople need to show EV buyers how to charge their vehicles at home and what’s involved in using a public charging station.”

    seit 20.10.23: MY23: "all in" bis auf digitale Außenspiegel mit 2x original 21" Komplettradsätzen und AHK. Die "letzte Limone" die in die Schweiz kam. ;)

    05.09.23 - 20.10.23 GV60 Sport+ MY22,